instalacja karty... kompilacja sterownikow...

Gdy jakieś urządzenie nie chce w Slackware działać...

Moderatorzy: Moderatorzy, Administratorzy

Hitman
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 2004-11-08, 15:31

instalacja karty... kompilacja sterownikow...

Post autor: Hitman »

czesc! mam linuxa slackware 10 kernel 2.4.26 probuje od dawna zrobic sobie pod niego neta. mam karte radiowa PLANET-WL8305 przeczytalem juz wiele artow na ten temat i niestety dalej niedziala:| jestem poczatkujacym uzytkownikiem linuxa i mam problem z kompilacja sterownikow... mianowicie pojawia sie cos takiego:

mam slackware 10, kernel 2.4.26
root@darkstar:~/Desktop/acx100-0.2.0pre8_plus_fixes_3 7# ./Configure
Kernel version file: /lib/modules/2.4.26/build/include/linux/version.h
Kernel configuration file: /lib/modules/2.4.26/build/.config
Make damn sure these really match your currently running kernel!!

Kernel configuration found, performing sanity checks
All of the following items are required by the driver:
Loadable modules support is enabled.
Wireless LAN (non-hamradio) support is enabled.
Wireless extensions support is enabled.
The following is needed for PCMCIA/CardBus cards:
PCMCIA support is enabled.
CardBus support is enabled.
The following is needed for USB card support:
USB support is enabled.
The following is needed for PCI card support:
PCI support is enabled.
Kernel configuration satisfies the minimum requirements, continuing.
Wireless header file is WIRELESS_EXT version 16.
Configured with: ../gcc-3.3.4/configure --prefix=/usr --enable-shared --enable-threads=posix --enable-__cxa_atexit --disable-checking --with-gnu-ld --verbose --target=i486-slackware-linux --host=i486-slackware-linux
gcc version 3.3.4
Running linux 2.4.26
Compile info: will choose to use code infrastructure for NEWER wireless extension interface version (>= 13)
Symmetric multiprocessing support (CONFIG_SMP) is disabled.
root@darkstar:~/Desktop/acx100-.2.0pre8_plus_fixes_37#
:cry:
kasjo
Użytkownik
Posty: 207
Rejestracja: 2004-07-05, 15:40
Lokalizacja: Zabłudów
Kontakt:

Re: instalacja karty... kompilacja sterownikow...

Post autor: kasjo »

teraz trzeba wpisac make :) a potem make install
i na koncu (jezeli wszystko pojdzie dobrze)
modprobe acx_pci firmware_dir=/katalog/gdzie/sa/plik/BIN

pliki bin znajduja sie na plycie ze sterownikami.
sa to:
airplus.bin RADIO0d.BIN radio11.bin wlangen.bin

po modprobe acx_pci warto zajrzec do dmesg zeby zobaczyc czy sie wszystko zaladowalo
Hitman
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 2004-11-08, 15:31

Re: instalacja karty... kompilacja sterownikow...

Post autor: Hitman »

hmm... niby wszystko jest ok wlacza sie skrypt start_net tylko przy laczeniu sie z bramka (bo ip mam przez dhcp) po chwili pisze "FAILED" :| moze trzeba edytowac jeszcze jakis plik w ktorym ustawia sie bramke czy co? ustawialem jedynie w /etc/resolv.conf serwery dns... "nameserver xxx.xxx.xxx.xxx" wiec o co chodzi????
Awatar użytkownika
ahes
Użytkownik
Posty: 1047
Rejestracja: 2004-05-28, 10:44
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Re: instalacja karty... kompilacja sterownikow...

Post autor: ahes »

w takim razie chyba za szybko przeczytales te "arty"
czas ponowic lekture + dokumentacja oprogramowania ktore udalo Ci sie skompilowac. wlasciwie to powinienes ja przeczytac przed odpalenie configure ; make ; make install ;/
[b][url=http://rootnode.net]rootnode.net[/url] :: Konta shellowe z piekła[/b]
Hitman
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 2004-11-08, 15:31

Re: instalacja karty... kompilacja sterownikow...

Post autor: Hitman »

ESSID="PBMS" # THIS IS CASE SeNsItIvE!! any == associate to any ESSID
# Default rate configured as 11Mbps to not cause speed problems (while
# using auto rate) or connection problems (while not using auto rate)
# with non-22Mbps hardware...
RATE=11M
AUTORATE=1 # only disable auto rate if you know what you're doing...
CHAN=8 # it's useful to try to stick to channels 1, 6 or 11 only, since these don't overlap with other channels
#SHORTPREAMBLE=1 # set a value of 1 in order to force "Short Preamble" (incompatible with very old WLAN hardware!) instead of peer autodetect
#TXPOWER=20 # 0..20 (dBm) (18dBm is firmware default) overly large setting might perhaps destroy your radio eventually!
MODE=Managed # Managed for infrastructure, Ad-hoc for peer-to-peer, or Auto to auto-select depending on environment
DEBUG=0xb # 0xffff for maximum debug info, 0 for none

# WEP Key(s)
# ascii keys (passphrase) should look like this: KEY="s:asciikey"
# hex keys should look like this: KEY="4378c2f43a"

# most wep users will want to use this line
#KEY=""

# [ *** NOTE ***: WEP still doesn't work with acx111 cards yet! ]

# alternatively, you can uncomment and use these lines to
# set all 4 possible WEP keys
#KEY1="1234567890" #WEP64
#KEY2="1234567890"
#KEY3="1234567890"
#KEY4="1234567890"
# you must select which of the 4 keys above to use here:
#KEY="[1]" # for KEY1, "[2]" for KEY2, etc

ALG=open # open == Open System, restricted == Shared Key

#IP address

USE_DHCP=1 # set to 1 for auto configuration instead of fixed IP setting

#IP=192.168.1.23 # set this if you did not set USE_DHCP=1
#NETMASK=255.255.255.0 # set this if you did not set USE_DHCP=1
GATEWAY=192.168.1.1 # set this if you did not set USE_DHCP=1

LED_OFF=1 # set to 1 to turn off the power LED to save power

MTU_576=0 # set to 1 if you have buffer management problems

# DO NOT EDIT BELOW THIS LINE
##################################################################


tak wyglada konfiguracja... ale dzialac dalej nie chce...
using wlan0.
Module successfully inserted.
Setting rate to 11M auto.
Setting channel 8.
Going to try to join or setup ESSID PBMS.
Setting mode to Managed.
Setting power LED to off.
Waiting for association...10 9 8 OK.
Attempting to use /sbin/dhcpcd for DHCP, this may take a moment...FAILED



moze cos tutaj trzeba wyedytowac? /sbin/dhcpcd

w ogole to zrobilem wszystko jeszcze raz i widze ze po tym jak zrobie ./Configure i make, nie moge zrobic make install bo jest blad
Awatar użytkownika
Ciuciu
Administrator
Posty: 921
Rejestracja: 2004-05-26, 21:01
Lokalizacja: 3C17y
Kontakt:

Re: instalacja karty... kompilacja sterownikow...

Post autor: Ciuciu »

Jest o kartach i sterownikach ergo goto sprzęt ;)
[color=#888888][i][size=75]Whatever walks in my heart
Will walk alone...[/size][/i][/color]
jacol
Przyjaciel Forum
Posty: 680
Rejestracja: 2004-06-12, 17:34

Re: instalacja karty... kompilacja sterownikow...

Post autor: jacol »

Przed GATEWAY=192.x.y.z powinien być # zdaje się a druga sprawa to jak nie chce przez dhcp to zawsze można ip i bramkę przypisać na sztywno. Pytanko jest jeszcze jedno: czy dostawca internetu przypadkiem nie rozsyła ip po arpach kart. Pozdrawiam jacol
ODPOWIEDZ