nvidia.SlackBuild

Czyli jak najefektywniej (lub efektowniej) skonfigurować Slackware'a w komputerze domowym

Moderatorzy: Moderatorzy, Administratorzy

Sajmon
Moderator
Posty: 1135
Rejestracja: 2004-05-22, 23:19
Lokalizacja: Graz
Kontakt:

nvidia.SlackBuild

Post autor: Sajmon » 2008-04-12, 14:28

################### nvidia.SlackBuild #########################
>>> 31.03.2009 <<<
aktualizacja do 180.44
###########################################################

Cześć Wam,

SlackBuilda dla nvidii zacząłem pisać już w zeszłym roku, ale niestety jak to już w życiu bywa ze względu na "chorobę" musiałem na długi czas porzucić swój zamiar.
Początkowo miał być jeden SlackBuild dla kernela 2.4x/2.6x, na końcu wyszło dla kernela 2.6x i architektury 32/64 bit.

orginalny nvidia instalator nadpisuje:

Kod: Zaznacz cały

mesa-7.0.2-i486-1:usr/lib/libGL.so.*
/include/GL/{gl.h.glext.h,glx.h,glxext.h}
xorg-server-1.4.0.90-i486-1:usr/lib/xorg/modules/extensions/libGLcore.so
xorg-server-1.4.0.90-i486-1:usr/lib/xorg/modules/extensions/libglx.so
xorg-server-1.4.0.90-i486-1:usr/lib/xorg/modules/libwfb.so
co doprowadza u niektóry problemy przy kompilacji programów, tutaj mam na myśli w szczególności nadpisanie include/GL/{gl.h.glext.h,glx.h,glxext.h}.
Na początku marca reinstalowałem pakiet mesy i zacząłem omijać include/GL nvidii, jak dotąd zero problemów.

Pobrać można stąd: nvidia.SlackBuild
Na architekturze i32 działa bez zarzutu, na x86_64 niestety nie mam możliwości sprawdzenia czy się kompiluje, ogólnie pakiet się buduje bez nvidia.ko, ale czy to będzie działać?

Dodatkowo pakiet zawiera nvclock.Slackbuild i parę skryptków.

Wszelkie komentarze/poprawki proszę umieszczać w tym poście. oprócz: (nie kompiluje mi się)

Pozdrawiam,
Sajmon

edit
Jak ktoś lubi eksperymentować to niech zajrzy sobie na http://ftp.icm.edu.pl/packages/linux-nvidia po beta stery nvidii.

Kod: Zaznacz cały

$ ls /var/log/packages/NV*
/var/log/packages/NVIDIA-Linux-x86-173.08-i686-1
Ostatnio zmieniony 2009-03-31, 07:17 przez Sajmon, łącznie zmieniany 13 razy.

Awatar użytkownika
marco70
Moderator
Posty: 1105
Rejestracja: 2006-10-26, 19:03
Lokalizacja: K...l

Re: nvidia.SlackBuild

Post autor: marco70 » 2008-04-12, 16:39

Dzięki bardzo właśnie tego szukałem :-)
Slackware 14.0 kde 4.8.5
i5-6500 CPU @ 3.20GHz

ocean
Użytkownik
Posty: 165
Rejestracja: 2006-12-12, 16:49

Re: nvidia.SlackBuild

Post autor: ocean » 2008-04-12, 17:47

A mógłbyś w paru słowach napisać czym jest ten slackbuild?
To jest po prostu paczka pod slacka z najnowszymi sterami do NVidii? Z 11.0 pójdzie?

Sajmon
Moderator
Posty: 1135
Rejestracja: 2004-05-22, 23:19
Lokalizacja: Graz
Kontakt:

Re: nvidia.SlackBuild

Post autor: Sajmon » 2008-04-12, 18:04

Czym jest SlackBuild

Awatar użytkownika
Flash
Użytkownik
Posty: 633
Rejestracja: 2004-11-09, 18:14
Lokalizacja: Myszkow
Kontakt:

Re: nvidia.SlackBuild

Post autor: Flash » 2008-05-01, 14:47

Na platformie x86_64 kompiluje się i działa tak samo jak instalowany poprzez instalator Nvidii.
Jeżeli wystąpią jakieś komplikację to napiszę. System BlueWhite64 12.1 Rc1 (Current)
Ostatnio zmieniony 2008-05-01, 14:47 przez Flash, łącznie zmieniany 1 raz.

Sajmon
Moderator
Posty: 1135
Rejestracja: 2004-05-22, 23:19
Lokalizacja: Graz
Kontakt:

Re: nvidia.SlackBuild

Post autor: Sajmon » 2008-05-01, 21:05

No to super. :)

Gdyby ktoś używał fakeroot, to niech zamieni (Makefile.kbuild pluje że /usr/src/$KERNEL/arch/$ARCH not found czy jakoś tak)

Kod: Zaznacz cały

ARCH=`uname -m`
na

Kod: Zaznacz cały

ARCH=i386
i

Kod: Zaznacz cały

makepkg -l y -c n ../NVIDIA-Linux-$X86-$VERSION-$ARCH-$BUILD.tgz
na

Kod: Zaznacz cały

makepkg -l y -c n ../NVIDIA-Linux-$X86-$VERSION-`uname -m`-$BUILD.tgz

Awatar użytkownika
amigib
Użytkownik
Posty: 181
Rejestracja: 2004-11-22, 02:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: nvidia.SlackBuild

Post autor: amigib » 2008-05-17, 06:55

Na SLAMD64 Current (prawie 12.1) także działa, nie jestem tylko pewny jak jest z plikami służącymi do obsługi 32 bitowych aplikacji, w każdym razie pod wine zadziałało demko Conspiracy

Uwagi:
system nie był całkowicie czysty, przed instalacją sterowników stworzonych przy pomocy slackbuilda, odinstalowałem stare sterowniki przy użyciu

Kod: Zaznacz cały

sh ./Sterownik --uninstall
nie wiem na ile skuteczna jest ta metoda

generalnie, mogę stwierdzić, że działa, dzięki wielkie za skrypt :)
Slackware - Separates men from the boys

Registered linux user #382891

Sajmon
Moderator
Posty: 1135
Rejestracja: 2004-05-22, 23:19
Lokalizacja: Graz
Kontakt:

Re: nvidia.SlackBuild

Post autor: Sajmon » 2008-06-07, 10:22

Cześc Wam,

Proszę chwilowo nie używać slackbuild'a na BlueWhite64 ze względu na błąd /usr/lib64.

Pozdrawiam,
Sajmon

SlackBuild poprawiony.

PS.
Sorry marco70 za skasowane posty.
[url=http://polish-32053322658.spampoison.com][img]http://pics3.inxhost.com/images/sticker.gif[/img][/url]
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'

Awatar użytkownika
Zielony
Użytkownik
Posty: 535
Rejestracja: 2005-03-17, 18:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: nvidia.SlackBuild

Post autor: Zielony » 2008-07-14, 12:16

Ma ktoś już może patch dla jądra 2.6.26?

EDIT

http://www.nvnews.net/vbulletin/showpos ... ostcount=2
Ostatnio zmieniony 2008-07-16, 09:26 przez Zielony, łącznie zmieniany 1 raz.
Żyję - nie każdemu się zdarza - a we krwi mam chlorofil.
[url=http://scxd.info/][img]http://scxd.info/pub/scxdbar/scxd-bar.png[/img][/url]
[b]Registered User #448882[/b]
[img]http://scxd.info/say/img.php[/img]

jan_g
Użytkownik
Posty: 69
Rejestracja: 2005-08-03, 15:34

Re: nvidia.SlackBuild

Post autor: jan_g » 2008-08-26, 08:03

Sajmon pisze:[...]

Pobrać można stąd: nvidia.SlackBuild
[...]
Jest jeden mały problem - md5sum dla dla pliku CHECKSUMS.md5 nie zgadza się z tą w nim podaną :sad:

Kod: Zaznacz cały

$ md5sum -c CHECKSUMS.md5
./CHECKSUMS.md5: FAILED
./CHECKSUMS.md5.asc: OK
./deb2tgz-SlackBuild.tar.gz: OK
./thunderbird.locale-SlackBuild.tar.gz: OK
./firefox.locale-SlackBuild.tar.gz: OK
./search_added_pkg.sh: OK
./ChangeLog.txt: OK
./NVIDIA-Linux-SlackBuild.tar.gz: OK
./kadu-0.6.0.1-SlackBuild.tar.gz: OK
md5sum: WARNING: 1 of 9 computed checksums did NOT match
Pozdrowienia. JG

Sajmon
Moderator
Posty: 1135
Rejestracja: 2004-05-22, 23:19
Lokalizacja: Graz
Kontakt:

Re: nvidia.SlackBuild

Post autor: Sajmon » 2008-08-26, 21:58

jan_g pisze:Jest jeden mały problem - md5sum dla dla pliku CHECKSUMS.md5 nie zgadza się z tą w nim podaną...
Tym bym się nie przejmował, poprawione.

Pozdrawiam,
Sajmon

Awatar użytkownika
Zielony
Użytkownik
Posty: 535
Rejestracja: 2005-03-17, 18:22
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: nvidia.SlackBuild

Post autor: Zielony » 2008-10-11, 15:14

Żyję - nie każdemu się zdarza - a we krwi mam chlorofil.
[url=http://scxd.info/][img]http://scxd.info/pub/scxdbar/scxd-bar.png[/img][/url]
[b]Registered User #448882[/b]
[img]http://scxd.info/say/img.php[/img]

ODPOWIEDZ