Regulamin serwisu forum.slackware.pl

Propozycje, uwagi, błędy...

Moderatorzy: Moderatorzy, Administratorzy

Awatar użytkownika
Corvin
Administrator
Posty: 1143
Rejestracja: 2004-05-21, 15:04
Lokalizacja: Gdańsk

Regulamin serwisu forum.slackware.pl

Post autor: Corvin »

Regulamin serwisu forum.slackware.pl
  1. Zanim zadasz pytanie:
    1. Użyj funkcji ObrazekSzukaj, aby sprawdzić, czy Twój problem nie był już kiedyś poruszony.
    2. Poszukaj odpowiedzi w wyszukiwarkach internetowych, takich jak np. Google.
    3. Użyj treściwego tytułu, który opisze Twój problem. Tytuły "Pomocy!", "Nie działa mi" czy nawet "Błąd w PHP" są tematami złymi (jeżeli temat będzie miał dobry tytuł, to pozwoli to na zastanowienie się nad odpowiedzią jeszcze przed przeczytaniem wątka i w rezultacie może skrócić czas odpowiedzi). Niewłaściwe zatytułowanie tematu będzie karane [1 - treść]. ("[1 - treść]" oznacza wartość ostrzeżenia i powód przyznania. Dodatkowe informacje o udzielanych ostrzeżeniach znajdują się poniżej)
    4. Dokładnie opisz w czym tkwi problem i napisz jakie dotychczas powziąłeś czynności, aby problem rozwiązać (jeżeli tego nie zrobisz, to osoba, która pragnie Ci pomóc będzie zmuszona do dopytywania się o kolejne rzeczy, co wydłuży czas znalezienia rozwiązania problemu). Tematy o nieprecyzyjnej treści będą przesuwane do śmietnika (dział /dev/null). Jeśli użytkownik będzie notorycznie zakładał nieodpowiednie wątki, zostanie odpowiednio ukarany [2-4 - treść].
    5. Odpowiednio dobierz dział, w którym zamierzasz zadać pytanie. Rażąco zły wybór działu będzie karany [1 - treść].
    6. Trzymaj się tematyki Forum. Nie udzielamy wsparcia systemom operacyjnym innym niż Linux, tak więc jeśli Twoje pytanie dotyczy np. Windows, to poszukaj innego miejsca na zadanie swojego pytania. Łamanie tego punktu regulaminu spowoduje otrzymanie ostrzeżenia [2 - tematyka], w przypadku użytkowników posiadających mniej niż 10 napisanych postów będzie to ostrzeżenie [3 - tematyka] oznaczające zakaz pisania na Forum.
    7. Spamowanie jest kategorycznie zabronione [4 - spam]. Spamującym użytkownikom, którzy posiadają niewielką liczbę postów, konta zostaną usunięte natychmiast.
    8. Jeśli w Twoim wątku natrafiłeś na użyteczne odpowiedzi, użyj przycisku Obrazek aby w pewien sposób nagrodzić osoby, które Ci pomogły.
    9. Jeśli Twój problem został rozwiązany, wyedytuj tytuł wątku (edycja pierwszego posta w wątku) i poprzedź temat tagiem [Rozw.]. Nie pisz <s>[SOLVED]</s>, aby uniknąć niejednoznaczności. Oznacz temat jako rozwiązany w sytuacji, w której rozwiązany został problem podany w temacie wątku. Jeśli w wątku poruszane są też inne kwestie nie związane bezpośrednio z tematem wątku, to należy umieścić taga [Rozw.] w momencie, w którym został rozwiązany "główny" problem, a nie wszystkie pozostałe problemy.
  2. Język i formy wypowiedzi:
    1. Obowiązującym językiem na Forum jest język polski.
    2. Wszelkie "unowocześnianie" języka polskiego (typu zamiana 'ku' na 'q', 'w' na 'f' lub 'v', 'ó' lub 'u' na 'oo'; a także 'a' lub 'A' na '4', 'i' na '1', 'o' (litera 'o') na '0' (cyfra '0'), itp.) jest niemile widziane i jego używanie grozi uzyskaniem ostrzeżenia [1 - ortografia].
    3. Od powyższego punktu obowiązuje jeden wyjątek - stopki/sygnaturki. Jednakże, również w tym przypadku należy zastosować umiar.
    4. Generalnie powinno się stosować polskie znaki diakrytyczne, czyli charakterystyczne dla języka polskiego "krzaczki": 'ą', 'ć', 'ę', 'ł', 'ó', 'ń', 'ś', 'ż', 'ź' oraz ich wielkie odpowiedniki. Podyktowane jest to faktem dużo łatwiejszego czytania tekstu postów.
    5. Dopuszcza się opuszczanie polskich znaków diakrytycznych w trzech sytuacjach wyjątkowych:
      1. cytaty, które w oryginalnym brzmieniu nie zawierały takich znaków, pod warunkiem zastosowania odpowiedniego oznaczenia jako cytat przy użyciu znacznika "quote",
      2. kod źródłowy, pod warunkiem zastosowania odpowiedniego oznaczenia jako kod źródłowy przy użyciu znacznika "code",
      3. wyższa przyczyna techniczna, np. niemożność uzyskania takich znaków na danym systemie; nie należy nadużywać tej opcji.
    6. Rażące nagromadzenie błędów ortograficznych, gramatycznych, bądź interpunkcyjnych będzie karane [1 - ortografia]. Dysleksja nie stanowi wymówki, możesz użyć narzędzi sprawdzających pisownię.
    7. Zabronione jest używanie wulgaryzmów. Postać nieocenzurowana będzie (prawie na pewno) równała się ostrzeżeniu [2 - wulgaryzmy]. Postać w pewien sposób ocenzurowana (na przykład wygwiazdkowanie słów) niekoniecznie, aczkolwiek może to jeszcze zależeć od ilości użytych wulgaryzmów i ich rodzajów.
    8. Publikowane wypowiedzi nie mogą zawierać treści zabronionych przez polskie prawo, nawołujących do nienawiści rasowej, kulturowej, religijnej itp. Za publikację tego typu treśći użytkownik otrzyma ostrzeżenie [1-4 - nielegalne]
    9. Nadmierne używanie ozdobników w poście jest również wysoce niewskazane [1 - estetyka] i również za to można otrzymać ostrzeżenie. W szczególności mowa tu o nadużywaniu tagów "color" i "size" (zasadniczo nie powinno się ich używać w ogóle).
    10. Nadużywanie wyrazów pisanych WIELKIMI LITERAMI, a także używanie tzw. CaMeL CaSe'U będzie karane.
    11. Na Forum, jak i w całym USENET-cie, obowiązuje zasada TCIOPS, czyli Tnij Cytaty I Odpowiadaj Pod Spodem.
      Cytatów należy używać z rozwagą - nie należy przesadzać z ich zagnieżdżeniem - zwykle dwa poziomy w zupełności wystarczą (to jest ta część "Tnij Cytaty"). Bardziej zagnieżdżone cytaty utrudniają czytanie (tym bardziej, że style forum stosują coraz mniejszą czcionkę dla kolejnych poziomów zagnieżdżeń cytatów). Cytatów należy używać de facto w trzech sytuacjach:
      1. jeśli w poprzednim poście odnosisz się jedynie do jego części;
      2. jeśli poprzedni post zawierał kilka pytań/wątków i odpowiadasz na kilka z nich - to cytat służy wskazaniu do którego właśnie udzielasz odpowiedzi;
      3. jeśli udzielasz odpowiedzi lub nawiązujesz do postu, który wystąpił nieco wcześniej.
    12. Drugą sprawą jest odpowiedni sposób odpowiadania na cytowane pytania/wątki: Netykieta nakazuje odpowiadanie poniżej cytowanej wypowiedzi (to jest część "I Odpowiadaj Pod Spodem").
    13. Słowo Linux odmienia się w ten sposób, że litera "x" pozostaje wyłącznie w mianowniku. W pozostałych przypadkach zamienia się na "ks".
    14. W przypadku odmiany wyrazów zapożyczonych, apostrof stosuje się wyłącznie w przypadku wyrazów kończących się na niemą samogłoskę. Dlatego piszemy "nie ma update'u", "ustawienia quoty" oraz "za firewallem".
    15. Chopin miał na nazwisko Chopin, a nie Szopen, a także Shakespeare nazywał się Shakespeare a nie Szekspir (niezależnie co o tym sądzą prof. Bralczyk lub prof. Miodek).
    16. Przed wysłaniem wiadomości na forum skorzystaj z podglądu, aby sprawdzić jak Twoja wypowiedź będzie prezentowana innym użytkownikom.

  3. Obrazki, awatary i sygnaturki:
    1. Awatary i wstawiane obrazki nie powinny zawierać rzucających się w oczy animacji, nie mogą zawierać treści zabronionych przez polskie prawo, nawołujących do nienawiści rasowej, kulturowej, religijnej itp.
    2. W stopce nie można, przy użyciu tagu "img", umieszczać żadnych "ciężkich" obrazków. Ciężkich w sensie wagi (wyrażonej w bajtach) lub rozmiaru (wyrażonego w pikselach kwadratowych). Generalnie, wielkość awatara + wielkość obrazków w stopce nie może przekroczyć 6KiB.
    3. Wielkość sygnaturki powinna być możliwie mała, niedopuszczalne jest stosowanie długich stopek zawierających puste linie bądź duże obrazki.
    4. Na prośbę Obsługi Forum użytkownik jest zobowiązany do jak najszybszej zmiany awatarka bądź sygnaturki pod groźbą uzyskania ostrzeżenia [1 - profil]. Jeżeli użytkownik, który otrzyma upomnienie w formie Prywatnej Wiadomości nie zaktualizuje swojego profilu przed napisaniem kolejnego posta, zostanie ukarany ostrzeżeniem o wspomnianej wcześniej wartości.
    5. Administratorzy zastrzegają sobie prawo do ingerencji w dane znajdujące się w profilu bez powiadomienia użytkownika, jeżeli w jakiś sposób mogą naruszać regulamin.

  4. Inne:
    1. Odpowiedzialność za treść postów ponoszą ich autorzy.
    2. Obrażanie kogokolwiek z forumowiczów powoduje natychmiastowe otrzymanie ostrzeżenia [1 - netykieta] przez osobę, która kogoś obraziła.
    3. Nabijanie postów jest praktyką bardzo wysoce niemile widzianą.
    4. Nie proś o odpowiedź na maila. Gwarantuję, że nikomu nie będzie się chciało go wysyłać.
    5. Nie dopraszaj się o nadanie Ci funkcji moderatora. Obecnie na Forum jest wystarczająca ilość moderatorów. Jeśli uważasz, że spełniłbyś się w tej roli - pracuj dla dobra Forum, a Twoje zasługi mogą zaowocować nadaniem Ci funkcji Moderatora bądź Pomocnika.
      Jeśli funkcja moderatora potrzebna jest do usunięcia lub zmodyfikowania czyjegoś posta - poszukaj na Stronie głównej na liście obecnych Forumowiczów kogoś o wytłuszczonej nazwie - na pewno będzie to moderator lub nawet administrator. Poproś go o pomoc - z pewnością nie odmówi.
      Możesz też użyć przycisku 'zgłoś post' Obrazek znajdującego się w prawym, górnym rogu każdego posta. Służy on do powiadamiania Obsługi Forum o poście wymagającym moderacji.
    6. Nie prześladuj Forumowiczów swoimi pytaniami w wiadomościach prywatnych lub poprzez komunikatory internetowe. Powodów na to jest kilka:
      • Każdy ma swoje własne życie, którego cząstkę poświęca Forum, jednak czasami inne obowiązki mają pierwszeństwo;
      • Osoba, do której się zwróciłeś może nie znać lub znać złą (albo co najmniej nie najwłaściwszą) odpowiedź na Twoje pytanie. Czasami uzyskanie prawidłowej odpowiedzi wymaga czasu, dużo czasu.
      W takich przypadkach zazwyczaj po prostu zmarnujesz swój i jej czas. Tworząc temat na Forum (pamiętaj o zasadach tworzenia nowego tematu opisanych w pkt. 1 regulaminu) masz większe szanse na poznanie dobrej odpowiedzi;
    7. Zadając pytanie w wiadomości prywatnej lub poprzez komunikator uniemożliwiasz poznanie odpowiedzi innym osobom. Nie zabieraj im tego - inni też mogą mieć podobny problem i jego rozwiązanie bardzo by im się przydało.
    8. Administratorzy zastrzegają sobie prawo do usuwania nieaktywnych lub nieużywanych kont użytkowników.

  5. Formy perswazji:
    1. Ostrzeżenie, czyli najłagodniejsza z możliwych form perswazji. Pojedyncze ostrzeżenie nie powoduje niczego negatywnego, dopiero ich kumulacja może zmusić moderatorów do zastosowania bardziej drastycznych form perswazji.
    2. Ostrzeżenia kumulują się i są ważne przez 14 dni.
    3. Uzyskanie 3 punktów ostrzeżeń jest równoważne z otrzymaniem zakazu pisania na Forum.
    4. Uzyskanie 4 punktów ostrzeżeń jest równoważne z otrzymaniem zakazu przeglądania Forum.
    5. Wszelkie komentarze typu "po co te zasady" mogą od razu spowodować nałożenie bana na osobę je piszącą. Punkt ten nie dotyczy rzeczowej i konstruktywnej krytyki w stosunku do regulaminu.
    6. Administratorzy i Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do zabanowania kogoś lub nadania ostrzeżenia według własnego uznania, jeśli powodu otrzymania ostrzeżenia nie przewiduje poniższy regulamin. W tej sytuacji wnioski (złożone u Administratorów) mogą zostać rozpatrzone.
Dziękujemy - Administracja forum.slackware.pl
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Corvin, łącznie zmieniany 9 razy.
Zablokowany