Forum a RTFM

Propozycje, uwagi, błędy...

Moderatorzy: Moderatorzy, Administratorzy

Awatar użytkownika
Sad Mephisto
Administrator
Posty: 2824
Rejestracja: 2004-05-22, 13:24
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Forum a RTFM

Post autor: Sad Mephisto » 2004-06-25, 06:33

sayetan pisze:btw. sad na czym beda polegaly te "zolte kartki", rozumiem ze skoro sa kary to beda rowniez pochwaly ? :)
Posiadacz jednej "żółtej kartki" musi się liczyć z tym, że może dostać drugą. Dwie "żółte kartki" to taki mały ban - brak możliwości pisania na forum.
Żywotność "żółtej kartki" ustawiłem na 7 dni (lecz na razie konsultowałem się tylko z Corvinem - nie wiem co reszta na to powie - może się to zmienić).

A co do pochwał... hmmm..... wystarczającą pochwałą będzie brak kary :wink:
[i]Thank you for noticing this notice. Now that you've noticed this notice, you may have noticed that this notice is noticably unnoticable.
$ python -c "print int(''.join(map(lambda x: str(len(x)),'Kto z woli i myśli zapragnie Pi spisać cyfry ten zdoła.'.split())))/1e+10"[/i]

Zulik
Użytkownik
Posty: 186
Rejestracja: 2004-06-14, 20:07
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Forum a RTFM

Post autor: Zulik » 2004-06-25, 06:35

sayetan pisze:rozumiem ze skoro sa kary to beda rowniez pochwaly ? :)
ja proponuje wprowadzić stopnie wojskowe :) :lol: :P

Sajmon
Moderator
Posty: 1128
Rejestracja: 2004-05-22, 23:19
Lokalizacja: Graz
Kontakt:

Re: Forum a RTFM

Post autor: Sajmon » 2004-06-25, 06:40

Zobaczymy za pół roku, niech się tylko forum rozwinie i będziemy po raz setny odpowiadać/czytać to samo pytanie. Tym bardziej że RTFM pasuje do około 80% zadawanych pytań.
Czasami zastanawiam się po co developerzy piszą dokumentację jak i tak tego "nikt" nie czyta.
[url=http://polish-32053322658.spampoison.com][img]http://pics3.inxhost.com/images/sticker.gif[/img][/url]
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'

Zulik
Użytkownik
Posty: 186
Rejestracja: 2004-06-14, 20:07
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Forum a RTFM

Post autor: Zulik » 2004-06-25, 06:53

dlatego proponuje Mocno Rozwinąć dział FAQ

Awatar użytkownika
KLAPEK
Użytkownik
Posty: 832
Rejestracja: 2004-06-13, 21:00

Re: Forum a RTFM

Post autor: KLAPEK » 2004-06-25, 07:23

Hmm...
Było już coś podobnego przerabiane na forum LinuxWeb i niestety po ogrromnym rozroście forum i ilości powtarzających się błednych zapytań powstało swoiste FAQ przed zadaniem pytania, gdzie najwazniejsze jest podjęcie kilku kroków przed pytaniem:
1. man
2. google
3. Szukaj na forum LW
4. rtfm
5. zadaj pytanie
Państwowa dziwka, flądra w jedwabiu i złocie. || Chcą za nią tren nieść, duszę włócząc w błocie. || Cyril Tourneur (1575-1625) ||
#318805 @ Slackware GNU/Linux

Sajmon
Moderator
Posty: 1128
Rejestracja: 2004-05-22, 23:19
Lokalizacja: Graz
Kontakt:

Re: Forum a RTFM

Post autor: Sajmon » 2004-06-25, 07:33

Nie jestem i nie byłem nigdy pesymistą ale nawet najMOCNIEJ rozbudowane FAQ nie zmieni tej sytuacji. Ludziom (bywają wyjątki) poprostu nie chce się czytać nie rozumieją j. angielskiego, mają w d.. jakiekolwiek szukanie, nie rozumieją tego co się do nich pize, czekają na gotowca. Często widziałem na 4 róznych forach jedno i to samo pytanie zadane przez jednego człowieka który czekał 2 dni na odpowiedż a w man'ie była odpowiedĽ napisana dużymi literami jak wół. :D
[url=http://polish-32053322658.spampoison.com][img]http://pics3.inxhost.com/images/sticker.gif[/img][/url]
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'

Awatar użytkownika
mina86
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 2004-06-14, 21:58
Lokalizacja: Linux 4.x x86_64
Kontakt:

Re: Forum a RTFM

Post autor: mina86 » 2004-06-25, 07:50

Troll pisze:dlatego proponuje Mocno Rozwinąć dział FAQ
Tego działo sporej liczbie osób i tak nie będzie się chciało przejżeć.
Zastrzegam sobie prawo nieanalizowania postów pisanych niepoprawną polszczyzną. :: Post generated automatically by A.I. system called “mina86” in response to the previous one. :: Tiny Applications

Awatar użytkownika
rapid
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 2004-05-29, 11:21

Re: Forum a RTFM

Post autor: rapid » 2004-06-25, 07:55

Forum sie rozrasta i to jest nieuniknione. Po prostu jak widze pytanie typu: kupilem karte. kompiluje i sie zatrzymuje i nic nie robi. mam slacka i jajko xxxx. - to mnie cos bierze. Tak jak napisal Klapek i Sajmon trzeba najpierw umiec zadac pytanie a nie od razu walic do tego kto mu odpowiedzial ladnie RTFM - ze jest bezmozgowcem i ze nabija sobie posty ( pozniej jeszcze dostalem rtfm "kare" - dla mnie lol). Skoro sa manuale, sa google i jest RTFM to dopiero po przesukaniu i nie znalezieniu odpowiedzi powinno sie zadawac jasne i konkretne pytania z maksymalna liczba szczegolow i z wykazami np. z logow i z bledem. I tyle. Niestety niektorzy nie potrafia wysylic sie nawet na tyle.

@sayetan: nie mialem gorszego dnia. Odpowiedzialem jak najbardziej kulturalnie aby sprecyzowal i przeczytal RTFM. Po tym jak mi"kazal pomyslec" z mojej strony padl EOT.

Zulik
Użytkownik
Posty: 186
Rejestracja: 2004-06-14, 20:07
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Forum a RTFM

Post autor: Zulik » 2004-06-25, 08:17

Get the facts :)

ile jest takich podstawowych pytań !?
IMHO wrzucenie tych poniżej zmiejszy co najmniej zadawanie postów o połowe :D

- jak ustawić odświeżanie w X'ksach
- jak włączyć schrolla
- jak zainstalować alse
- jaki system plików
- jak podzielić dysk
- jak uruchomić dwie sieciówki (jedną)
- jak zrobić coś by uruchamiało się przy starcie

Awatar użytkownika
crensch
Użytkownik
Posty: 27
Rejestracja: 2004-06-20, 14:39
Kontakt:

forum? taaa ale tylko dla mastaczy....

Post autor: crensch » 2004-06-25, 09:24

Dziwne rzeczy dzieja sie na wszytkich forach na rozne tematy. Dla przykladu wchodzi ZDZIS i zadaje pytanie o "dynks" i jak go zainstalowac. Pierwsze 2 odpowiedzi to farmazony amatorow odnosnie tego czy nie powinno tego sie pisac dinks a nie dynks oraz opinie ze dynks to syf. ZDZIS cierpliwie czeka. Pojawiaja sie "mastacze" kazdy po milion postow... tylko ze mastacze nic nie wnosza, a raczej sie wynosza i pusza...jedyna ich rada dla ZDISIA to - uzyj klucza albo "jak piszesz dynks w google to znajdziesz wszystko"
i tutaj moje putanie i moral: PO KIEGO GRZYBA!!!
forum jest po to zeby sie dowiedziec czegos a nie zeby jakies miski sobie ego podbudowaly...dla przykladu forum windy2003 - prawdziw zenada, dalem tam posty bo nie mam czasu wglebiac sie w winde szczegolnie teraz a pilnie potrzebowalem rozwiazania i co ...nic..jakies wskazowki sa, ale wskazowki to ja sobie z helpa moge wyczytac...
tak wiec APELUJE do szanownych forumowiczow, jesli ZDZIS przyjdzie tutaj odpowiedzcie mu jasno i bez slackowych itp grypsow. Skoro widac ze ktos jest swiezyna to po co go zrazac a jesli nie tylko damy mu na tacy rozwiazanie ale tez opiszemy dlazego w ten sposob a inni to jeszzce skoryguja to nie tylko ZDZIS popusci z radochy ale i kazdy sie czegos nauczy...a ZDZIS juz na nic SLACKA nie zamieni bo "slack ma fajne forum po polski" :)

ps. eee...ksywy uzyte sa czysto przypadkowe
ps2. slackware-forum na razie z tego co sobie poczytuje jest git i oby tak dalej i oby lepiej
ps3. nie wiem czy ktos cos zroumie z tego belkotu ale wiecie...chociaz jedna nawrocona owieczka ..buechuechuechue siewa

Sajmon
Moderator
Posty: 1128
Rejestracja: 2004-05-22, 23:19
Lokalizacja: Graz
Kontakt:

Re: Forum a RTFM

Post autor: Sajmon » 2004-06-25, 09:27

Troll pisze:Get the facts :)- jak ustawić odświeżanie w X'ksach
Znaleziono 18 wyników
Troll pisze:Get the facts :)- jak włączyć schrolla
Znaleziono 20 wyników
Troll pisze:Get the facts :)- jak zainstalować alse
Znaleziono 206 wyników
Troll pisze:Get the facts :)- jaki system plików
Znaleziono 2933 wyników
Troll pisze:Get the facts :)- jak podzielić dysk
Znaleziono 729 wyników
Troll pisze:Get the facts :)- jak uruchomić dwie sieciówki (jedną)
Znaleziono 395 wyników
Troll pisze:Get the facts :)- jak zrobić coś by uruchamiało się przy starcie
Znaleziono 441 wyników

Tak na oko nas tu to samo czeka.ale nie mam nic przeciwko tworzeniu WIELKIEGO FAQ :mg:
[url=http://polish-32053322658.spampoison.com][img]http://pics3.inxhost.com/images/sticker.gif[/img][/url]
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'

sayetan
Moderator w st. spocz.
Posty: 2193
Rejestracja: 2004-06-20, 21:47
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Forum a RTFM

Post autor: sayetan » 2004-06-25, 10:32

ja tam nie mam nic przeciwko, jezeli bede w stanie pomoc i ktos odemnie tej pomocy zarzada to chetnie pomoge

Zulik
Użytkownik
Posty: 186
Rejestracja: 2004-06-14, 20:07
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Forum a RTFM

Post autor: Zulik » 2004-06-25, 10:48

Sajmon pisze:.... poprostu nie chce się czytać nie rozumieją j. angielskiego, mają w d.. jakiekolwiek szukanie
jesteś nie obiektywny !
bo jesteś już za dobry w te klocki :) ciężko chyba spojrzeć Ci z perspektywy początkującego


zatem - co Ty proponujesz ???

bo z Twojego postu wynika - ze odsyłanie do googlów !

sayetan
Moderator w st. spocz.
Posty: 2193
Rejestracja: 2004-06-20, 21:47
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Forum a RTFM

Post autor: sayetan » 2004-06-25, 11:10

no niestety imo Linuks to jeszcze system dla ludzie ktorzy interesuja sie komputerami i chca czegos sie nauczyc
a jak tu przyjdzie taki co od 9 lat klika w te okienka i nawet nie umie windowsa przeinstalowac to czego sie tu spodziewac?
zapewne wielu z nich sugeruje sie tekstami w stylu: "bo laski na to leca" " bo bedziesz super" "bo hackerzy takich uzywaja"
co zrobic takiemu to nic nie pmoze jezeli sam nie bedzie chcial, pozatym z tego co widzialem
wiekszosc takich klikaczy nie mysli, bo np ktos walnie literowke w rozwiazaniu problemu
np przy komendzie i temu poczatkujecmu tak komenda nie zadzial, to on przyjdzie i napisze ze nie dziala
nie probujac nawet zobaczyc czy nie istnieje podobna komenda, bo autor mogl zrobic literowke
tu trzeba myslec ten system nie mysli za user`a to user ma mu powiedziec jak on ma myslec i co robic

Gość

Re: Forum a RTFM

Post autor: Gość » 2004-06-25, 15:12

Nie macie większych problemów?
Jak ktos uwaza, ze pytanie jest glupie, to niech na nie nie odpowiada i już, o co tu kruszyć kopie?
Forum jest po to, zeby ludzie sobie wzajemnie pomagali, a nie po to, zeby leczyli kompleksy odsylaniem do googli, manuali, RTFM, czy pisaniem skrajnie kretynskich regulaminow typu
- sprawdz na google,
- przeczytaj manual
- przeszukaj forum
- umyj zeby
- nakarm kota
- zadaj pytanie pod warunkiem ze jest trzeci wtorek nieparzystego miesiaca
Tego typu reguly to czemu maja sluzyc? Zniechecaniu do zadawania pytan? Ja odnosze wrazenie, ze co niektorzy bronia sie rekami i nogami przed odpowiadaniem na pytania poczatkujacych.

ODPOWIEDZ