Xgl

Informacje i dyskusje na najświeższe tematy z branży IT

Moderatorzy: Moderatorzy, Administratorzy

Awatar użytkownika
dedido
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 2005-05-21, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Xgl

Post autor: dedido »

W XFCE na xorg 6.8.2 to mi nawet jakoś chodziło i na pewno z więcej niż 1 FPS :)
[size=75]Dzisiaj życie to nie sen
Jednak trzeba bawić się
No bo co innego pozostaje
W takim chorym kraju ... [/size]

Awatar użytkownika
Lashlo
Użytkownik
Posty: 108
Rejestracja: 2006-02-26, 12:13

Re: Xgl

Post autor: Lashlo »

Kure... teraz mam jedno możenie... Zainstalować XGL na moim Slackware.
Wie ktoś może jak to zrobić?
Do gentoo jest już opis, ale jakoś nie wiem jak to zaadoptować do slackware.
Nie wiem nawet jak skompilować Xorg'a po wypakowaniu jest kilka katalogów i nie ma żadnego "configure"

Awatar użytkownika
Rush
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: 2005-05-18, 21:24
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Xgl

Post autor: Rush »

Wczoraj zainstalowalem XGL na Gentoo, ale jezeli chodzi o wsparcie dla KDE to tragedia ... natywne dekoracje okien nie dzialaja, trzeba gnomowych uzywac, aplikacje nie pojawiaja sie na pasku i takze nie da sie wiecej niz 1 desktopa ustawic. Mam Celeron 1.3, GeForce4MX420, 1GB ram i na nie obciazonym kompie dziala srednio ..., na obciazonym(w trakcie kompilacji) dziala tragicznie. Gry OpenGL jezeli juz sie nie wywalaja to dzialaja 2x wolniej. Nie warto tego instalowac, jest jeszcze zbyt niedojrzale.

Awatar użytkownika
FizykPL
Użytkownik
Posty: 93
Rejestracja: 2005-03-27, 00:03
Lokalizacja: z płyty z dodatkami
Kontakt:

Re: Xgl

Post autor: FizykPL »

Co do Composite i takich innych na nvidii to moge podac wam to co trzeba do zorga dodac:) chodzi cudownie na procku amd 2800+ czyli 2.08 GHz to siup:

Kod: Zaznacz cały

Section "Screen"

# If your card can handle it, a higher default color depth (like 24 or 32)
# is highly recommended.
#   DefaultDepth 8
#   DefaultDepth 16
#   DefaultDepth 32
# "1024x768" is also a conservative usable default resolution.  If you
# have a better monitor, feel free to try resolutions such as
# "1152x864", "1280x1024", "1600x1200", and "1800x1400" (or whatever your
# card/monitor can produce)
    Identifier     "Screen 1"
    Device         "VESA Framebuffer"
    Monitor        "My Monitor"
    DefaultDepth    24
    Option "RenderAccel" "true"
    Option "AllowGLXWithComposite" "true"
    
    #Option         "NoLogo" "true"
    #VideoRam    4096
    SubSection     "Display"
        Depth       8
        Modes      "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       16
        Modes      "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       24
        Modes      "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
    EndSubSection
    SubSection     "Display"
        Depth       32
        Modes      "1280x1024" "1024x768" "800x600" "640x480"
    EndSubSection
EndSection

Section "Extensions"
   Option "Composite" "Enable"
  
EndSection
mam geforce 3 ti200 i 512 ram do tego xorg 6.9 i kde 3.5.1 chodzi cudnie zwazywszy ze mozna ustawic osobne przezroczystosci dla kazdego z okien np. konsoli procek nic a nic w zuzyciu sie nie rozni od zwyczajnego kde. Pozdrawiam.
PS jak ktos zakuma jak zainstalowac xgl to bardzo prosze o pomoc :)
Internet Explorer (TM) to aplikacja pozwalająca przegladać internet z komputera i na odwrót :wink:

[url=http://google.pl][img]http://img95.imageshack.us/img95/1317/google2jl4.gif[/img][/url] [url=http://gentoo.org][img]http://img162.imageshack.us/img162/982/gentoo1userbartn7.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
szamrok
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 2004-06-14, 12:02
Lokalizacja: Kraków

Re: Xgl

Post autor: szamrok »

Xgl'a uzywalem w Archu pod xfce (wersja z svn'a), kde i gnomem. Pod kde jest kiepsko, gnome laduje sie strasznie dlugo i wywala cale x'y, pod xfce dziala calkiem stabilnie, choc skorolowania stron w FF na pelnym ekranie dziala nieco skokowo. Na procku celeron-m 1,4 ghz, 768mb i karcie i915gm (zintegrowana) dziala to wszystko calkiem szybko, nie wliczajac problemu z firefoxem, ale z kazdym nowszym wydaniem xgl'a jest lepiej i stabilniej, wiec gdy bedzie zatagowana w pelni stabilna wersja to bedzie to powazny konkurent dla bajerow oferowanych przez viste ;) Tylko komu bedzie to potrzebne skoro przezroczystosc wlacza sie tylko po to aby zrobic fajne screeny ;)

Awatar użytkownika
FizykPL
Użytkownik
Posty: 93
Rejestracja: 2005-03-27, 00:03
Lokalizacja: z płyty z dodatkami
Kontakt:

Re: Xgl

Post autor: FizykPL »

Tylko komu bedzie to potrzebne skoro przezroczystosc wlacza sie tylko po to aby zrobic fajne screeny
Generalnie to mi :) mam jakis taki estetyczny wyraz co do systemu nie wiem czemu :) cenie linuxa za stabilnosci i niezawodnosc ale chce zeby tez ladnie wygladal no bo dlaczego by nie?
Przezroczystosc w kde podoba mi sie bardzo i dzieki temu ze liczona przez karte graficzna to nie psowalnia niczego to czemu bajerku nie uzywac :)
Pozdrawiam
Internet Explorer (TM) to aplikacja pozwalająca przegladać internet z komputera i na odwrót :wink:

[url=http://google.pl][img]http://img95.imageshack.us/img95/1317/google2jl4.gif[/img][/url] [url=http://gentoo.org][img]http://img162.imageshack.us/img162/982/gentoo1userbartn7.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
ajgon
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 2004-12-12, 23:04
Lokalizacja: Kraków AGH

Re: Xgl

Post autor: ajgon »

Udalo sie komus to cudenko zainstalowac na slacku ?
Ja dochodze mniej-wiecej do tego momentu:

Kod: Zaznacz cały

Making all in dri
make[4]: Entering directory `/tmp/xgl/xserver/xorg/hw/xfree86/dri'
if /bin/sh ../../../libtool --tag=CC --mode=compile gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I../../../include -I../../../include -I../../../include -I../../../include -I../../../include -I../../../include -I../../../include -I../../../include    -I../../../hw/xfree86/common -I../../../hw/xfree86/os-support -I../../../hw/xfree86/os-support/bus -I../../../GL/glx -I../../../GL/include -I../../../GL/include -I/include -DHAVE_XORG_CONFIG_H -DXFree86Server -DIN_MODULE -DXFree86Module -DXFree86LOADER -I/usr/include/X11/dri -I/usr/include/drm -I/usr//include   -Wall -Wpointer-arith -Wstrict-prototypes -Wmissing-prototypes -Wmissing-declarations -Wnested-externs -fno-strict-aliasing -D_BSD_SOURCE -DHAS_FCHOWN -DHAS_STICKY_DIR_BIT -I/usr//include   -I../../../include -I../../../include -I../../../Xext -I../../../composite -I../../../damageext -I../../../xfixes -I../../../Xi -I../../../mi -I../../../miext/shadow  -I../../../miext/damage -I../../../render -I../../../randr -I../../../fb  -g -O2 -MT libdri_la-dri.lo -MD -MP -MF ".deps/libdri_la-dri.Tpo" -c -o libdri_la-dri.lo `test -f 'dri.c' || echo './'`dri.c; \
then mv -f ".deps/libdri_la-dri.Tpo" ".deps/libdri_la-dri.Plo"; else rm -f ".deps/libdri_la-dri.Tpo"; exit 1; fi
 gcc -DHAVE_CONFIG_H -I. -I. -I../../../include -I../../../include -I../../../include -I../../../include -I../../../include -I../../../include -I../../../include -I../../../include -I../../../hw/xfree86/common -I../../../hw/xfree86/os-support -I../../../hw/xfree86/os-support/bus -I../../../GL/glx -I../../../GL/include -I../../../GL/include -I/include -DHAVE_XORG_CONFIG_H -DXFree86Server -DIN_MODULE -DXFree86Module -DXFree86LOADER -I/usr/include/X11/dri -I/usr/include/drm -I/usr//include -Wall -Wpointer-arith -Wstrict-prototypes -Wmissing-prototypes -Wmissing-declarations -Wnested-externs -fno-strict-aliasing -D_BSD_SOURCE -DHAS_FCHOWN -DHAS_STICKY_DIR_BIT -I/usr//include -I../../../include -I../../../include -I../../../Xext -I../../../composite -I../../../damageext -I../../../xfixes -I../../../Xi -I../../../mi -I../../../miext/shadow -I../../../miext/damage -I../../../render -I../../../randr -I../../../fb -g -O2 -MT libdri_la-dri.lo -MD -MP -MF .deps/libdri_la-dri.Tpo -c dri.c  -fPIC -DPIC -o .libs/libdri_la-dri.o
dri.c: In function `DRICreateDummyContext':
dri.c:786: error: `__GLXscreenInfo' undeclared (first use in this function)
dri.c:786: error: (Each undeclared identifier is reported only once
dri.c:786: error: for each function it appears in.)
dri.c:786: error: `pGLXScreen' undeclared (first use in this function)
dri.c: In function `DRICreateContext':
dri.c:850: error: `__GLXscreenInfo' undeclared (first use in this function)
dri.c:850: error: `pGLXScreen' undeclared (first use in this function)
make[4]: *** [libdri_la-dri.lo] Error 1
make[4]: Leaving directory `/tmp/xgl/xserver/xorg/hw/xfree86/dri'
make[3]: *** [all-recursive] Error 1
make[3]: Leaving directory `/tmp/xgl/xserver/xorg/hw/xfree86'
make[2]: *** [all] Error 2
make[2]: Leaving directory `/tmp/xgl/xserver/xorg/hw/xfree86'
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make[1]: Leaving directory `/tmp/xgl/xserver/xorg/hw'
make: *** [all-recursive] Error 1
root@liadancznica:/tmp/xgl/xserver/xorg#
Jak to sie mowi - any ideas ? :wow:
Ostatnio zmieniony 2006-03-18, 13:51 przez ajgon, łącznie zmieniany 1 raz.
W slackware sie da...

Awatar użytkownika
przemek_11
Użytkownik
Posty: 384
Rejestracja: 2005-03-01, 15:58
Lokalizacja: Zaborze

Re: Xgl

Post autor: przemek_11 »

Sciagnalem sobie livecd Kororaa http://getkororaa.com/ i uruchomilem na Athlonie 1800+, gf4mx, 256 MB pamieci i desktop na XGL dziala o wiele szybciej niz Xorg 6.9 na slacku. Cos pieknego. Polecam.

Pozdrawiam

PS. Ciekawe kiedy XGL bedzie dolaczony do Slackware ;-)?

PS2. Jutro sciagam X7.0 i XGL i bede probowal odpalic go na Slacku :-).
Ostatnio zmieniony 2006-03-18, 21:15 przez przemek_11, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
ajgon
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 2004-12-12, 23:04
Lokalizacja: Kraków AGH

Re: Xgl

Post autor: ajgon »

Oto kilka informacji na dobry start z xgl (a przynajmniej ja to tak robilem :mrgreen:)

Jesli sciagamy wersje z cvs

Kod: Zaznacz cały

cvs -d:pserver:anoncvs@cvs.freedesktop.org:/cvs/xorg login
cvs -d:pserver:anoncvs@cvs.freedesktop.org:/cvs/xorg co -r xgl-0-0-1 xserver
to pamietajmy, o dociagnieciu utils

Kod: Zaznacz cały

cd xserver/xorg/
cvs co util
cd util/macros
./autogen.sh --prefix=/usr
make
sudo make install
Poza tym (nie wiem czy nie przekombinowalem), nie instalowalem Xow 7.0 tylko potrzebne moduly, po kawaleczku, wyszlo tego tyle:

Kod: Zaznacz cały

xf86driproto, xtrans, libdrm, glproto, xproto, libXdmc, printproto, bigreqsproto, compositeproto, damageproto, dmxproto, fixesproto, fontcacheproto, fontsproto, inputproto, libXdmc, kbproto, randrproto, recordproto, renderproto, resourceproto, scrnsaverproto, trapproto, videoproto, xcmiscproto, xextproto, xf86bigfontproto, xf86dgaproto, xf86miscproto, xf86rushproto, xf86vidmodeproto, xineramaproto, libICE, libSM, libXau, libX11, libXt, evieext, libXkbd, libfontenc, libXfont, libXkbui, libXext, libXxf86misc, libXxf85vm, libXmu, libXpm, libXaw
... i najlepiej robic je dokladnie w tej kolejnosci.

Potem tylko ./configure && make && ... no i wlasnie tu wywala mi error - jutro powalcze moze z X 7.0 i zobacze co wyjdzie ;]
W slackware sie da...

sayetan
Moderator w st. spocz.
Posty: 2193
Rejestracja: 2004-06-20, 21:47
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Xgl

Post autor: sayetan »

Ja tylko chciałem żebyście oglądneli sobie ten filmik
Sprzęt na którym było to nagrywane:
Procesor: AMD Athlon XP 1500+
RAM: 768 MB
Grafická karta: GeForce FX 5500 128MB RAM

Awatar użytkownika
ajgon
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 2004-12-12, 23:04
Lokalizacja: Kraków AGH

Re: Xgl

Post autor: ajgon »

No i jestem po migracji na Xorg 7.0 - pomijajac caly cyrk jaki temu towarzyszyl, dalej xgl sie wywala przy kompilacji :devil2:
W slackware sie da...

Awatar użytkownika
castor
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 2005-12-02, 02:43

Re: Xgl

Post autor: castor »

xgl, jest niesamowite. Na P4-M 2GHz 512RAM GeForce4 440 Go 64MB chodzi bardzo plynnie.



Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2006-03-21, 00:13 przez castor, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam
castor

Awatar użytkownika
ajgon
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 2004-12-12, 23:04
Lokalizacja: Kraków AGH

Re: Xgl

Post autor: ajgon »

Zrobiles to na slacku ?
W slackware sie da...

Awatar użytkownika
castor
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 2005-12-02, 02:43

Re: Xgl

Post autor: castor »

Nie, na Gentoo to robilem. Naprawde warto!
pozdrawiam
castor

Awatar użytkownika
dedido
Użytkownik
Posty: 387
Rejestracja: 2005-05-21, 12:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Xgl

Post autor: dedido »

Castor, napisz jakiego poradnika do XGL używałeś (o ile używałeś) z forum Gentoo czy z Gentoo Wiki czy z Docsów Gentoo.
[size=75]Dzisiaj życie to nie sen
Jednak trzeba bawić się
No bo co innego pozostaje
W takim chorym kraju ... [/size]

ODPOWIEDZ