Cuda direct renderingu ;)

Jak dostosować Slackware w tych dziedzinach.

Moderatorzy: Moderatorzy, Administratorzy

Awatar użytkownika
Ciuciu
Administrator
Posty: 921
Rejestracja: 2004-05-26, 21:01
Lokalizacja: 3C17y
Kontakt:

Cuda direct renderingu ;)

Post autor: Ciuciu »

Wczoraj usłyszałem że kumpel odpalił starcrafta na wine, więc sobie pomyślałem że nie będę gorszy! :) Więc szybciutko ściągnałem wine, przejrzałem dokumentacje (idiotoodporny się ten program zrobił :P) po szybkiej instalacji i przejrzeniu configów starcraft ruszył bez większych problemów

BTW: kernel potrafi montować zarówno pliki *.bin jak i *.nrg (nero) co było już nieco zaksakujące :P

Obiektywna opinia: cieżko się gra, myszla coś nie tak działa, na początku kolory w SC były bardzo.. niewłaściwe (wpada do mnie biały tos, się okazuje że jest bronzowy, czerwony zerg był niebieski etc).

Ale nie to było powodem moich obecnych problemów ;>
Skoro działa SC, to może zadziała też np crimsonland (strzelanga na openglu/directx 2d widziana z góry). Włączyłem to cudo.. i .. zobaczyłem czarny ekran, dzwięk skaczący, 100% obciążęnia procesora, brak kursora i ogólnie masakrę..

Postanowiłem więc (było coś koło 0200) że skoro na 0800 mam na PG to nie warto się kłaści problem trzeba rozwiązać. Pomyślaęłm sobie że to przez brak direct rendering, więc o takowy się postarałem

kernel 2.6.15.5 -> make menuconfig
Processor type and features -> [*] MTRR (Memory Type Range Register) support
Device Drivers ---> Character devices ---> <M> /dev/agpgart (AGP Support)
Device Drivers ---> Character devices ---> <M> VIA chipset support
Device Drivers ---> Character devices ---> < > Direct Rendering Manager (XFree86 4.1.0 and higher DRI support)

kompilacja etc, git majonez
próbowałem też od razu zainstalować sterowniki ati do radeona (ati.com -> drivers and download etc), ale się nie chciały zainstalować bo miałem starego kernela (z DRM wkompilowanym)

po zrestartowaniu trzeba było załadować moduły agp, fglrx (trzeba go było najpierw zainstalować), i zmodyfikować xorg.conf:

Kod: Zaznacz cały

Section "Extensions"
    Option "Composite" "Disable"
EndSection

Kod: Zaznacz cały

ection "Module"
    ... 
    Load       "dri"
    Load       "glx"
EndSection

Section "dri"
    Mode 0666
EndSection

Kod: Zaznacz cały

Section "Device"
    Identifier                          "ati"
    Driver                              "fglrx"
Zaczynało być różowo, wszedzie się pojawiały wpisy o tym że dri zaczyna działac i w ogóle jest git. Jakoś nigdzie nie mogłem znaleśc sensownego opisu od początku do końca, tylko poskładałem to do kupy z jakichś mniejszych tutoriali.

W każdym razie z tym wyglądało na to że zaczęło działać:

Kod: Zaznacz cały

[ciuciu:ciuciu]:[~]: glxinfo
name of display: :0.0
display: :0  screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
    GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
    GLX_EXT_import_context, GLX_OML_swap_method, GLX_SGI_make_current_read,
    GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe, GLX_SGIX_swap_barrier,
    GLX_SGIX_fbconfig
client glx vendor string: ATI
client glx version string: 1.3
client glx extensions:
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_ATI_pixel_format_float,
    GLX_ATI_render_texture
GLX extensions:
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
    GLX_ARB_multisample
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: RADEON 9500 Pro Generic
OpenGL version string: 2.0.5695 (8.23.7)
OpenGL extensions:
....
i nawet wyniki glxgears wyglądały ładnie

Kod: Zaznacz cały

12529 frames in 5.0 seconds = 2504.783 FPS
12574 frames in 5.0 seconds = 2514.714 FPS
12523 frames in 5.0 seconds = 2504.585 FPS
Mam tylko radeona 9500 na athlonie 1800+ więc wynik CHYBA może być..

no właśnie.. CHYBA.. i tu zaczęły się problemy.

każdy praktycznie wygaszacz opengl w xach oraz w kde chodzi mi z zastraszającą szybkością około 0.5fps, wygaszacz starwars (xscreensaver -> settings -> starwars) generuje jakieś błędy (wyświetlają się na ekranie przez ułamek sekundy zółtą czcionką), ale nie jestem w stanie ich odczytać, nie pojawiają się ani w /var/log/X.org.0.log ani na konsoli. Jeśli tylko potrzymam wygaszacz dłużej następuje zwis Xów, po zalogowaniu zdalnymi zatłuczeniu xscreensavera nastąpił zwis całego systemu (umarło ssh w każdym razie, kernel funkcjinował bo na pingi odpoweidział, lokalnie komputer był martwy).

I tu pytanie do drogich telewidzów.. ktokolwiek widział, ktokowliek wie.. co się dzieje? :)
Właśnie ściągnałem sobie scorcher3d, jest prawie 0700, wiec zaraz muszę wychodzić a on jeszce jakiejś biblioteki chce :P
[color=#888888][i][size=75]Whatever walks in my heart
Will walk alone...[/size][/i][/color]
bocian
Użytkownik
Posty: 678
Rejestracja: 2005-06-15, 10:15

Re: Cuda direct renderingu ;)

Post autor: bocian »

Pies trącał ATI i te ich "sterowniki". :evil: Najlepiej w ogóle nie instalować.
Awatar użytkownika
Ciuciu
Administrator
Posty: 921
Rejestracja: 2004-05-26, 21:01
Lokalizacja: 3C17y
Kontakt:

Re: Cuda direct renderingu ;)

Post autor: Ciuciu »

Kod: Zaznacz cały

PGLTexMgr: opem of shared memory object failed (Function not implemented)
__PGLTextMgrCreateObject: __FGLTexMgrSHMalloc failed'''
fglX11AllocateManagedSurface: __FGLTexMgrCreateObject failed''
Ten komunikat (dokładnie) wyświetla się kilkadziesiąt razy na sekundę na ekranie (błogosławione niech będą aparaty cyfrowe :P)
[color=#888888][i][size=75]Whatever walks in my heart
Will walk alone...[/size][/i][/color]
Awatar użytkownika
Ciuciu
Administrator
Posty: 921
Rejestracja: 2004-05-26, 21:01
Lokalizacja: 3C17y
Kontakt:

Re: Cuda direct renderingu ;)

Post autor: Ciuciu »

Wujek google milczy :/
[color=#888888][i][size=75]Whatever walks in my heart
Will walk alone...[/size][/i][/color]
Awatar użytkownika
Corvin
Administrator
Posty: 1143
Rejestracja: 2004-05-21, 15:04
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Cuda direct renderingu ;)

Post autor: Corvin »

"Spróbuj zapalić maleńką świeczkę zamiast przeklinać ciemność."
Konfucjusz
Sajmon
Moderator
Posty: 1215
Rejestracja: 2004-05-22, 23:19
Lokalizacja: Graz
Kontakt:

Re: Cuda direct renderingu ;)

Post autor: Sajmon »

Ciuciu pisze:...(błogosławione niech będą aparaty cyfrowe :P)
Amen, i ATI też :mg:
mpier
Użytkownik
Posty: 1002
Rejestracja: 2005-10-01, 13:24
Lokalizacja: Blachownia||Cz-wa

Re: Cuda direct renderingu ;)

Post autor: mpier »

Ciuciu pisze:PGLTexMgr: opem of shared memory object failed (Function not implemented)
__PGLTextMgrCreateObject: __FGLTexMgrSHMalloc failed'''
fglX11AllocateManagedSurface: __FGLTexMgrCreateObject failed''
/dev/shm zamontowałeś?
Awatar użytkownika
Ciuciu
Administrator
Posty: 921
Rejestracja: 2004-05-26, 21:01
Lokalizacja: 3C17y
Kontakt:

Re: Cuda direct renderingu ;)

Post autor: Ciuciu »

mpier pisze:
Ciuciu pisze:PGLTexMgr: opem of shared memory object failed (Function not implemented)
__PGLTextMgrCreateObject: __FGLTexMgrSHMalloc failed'''
fglX11AllocateManagedSurface: __FGLTexMgrCreateObject failed''
/dev/shm zamontowałeś?
Jesteś wielki :> nie miałem pojęcia że to trzeba zrobić :D
[color=#888888][i][size=75]Whatever walks in my heart
Will walk alone...[/size][/i][/color]
ODPOWIEDZ